4 oktober 2011

Travel diaries: Stockholm (part 1)

Voor de eerste maal sinds lang ging ik nog eens op citytrip naar een land waar ik nog nooit eerder geweest was: Zweden. En ik overdrijf niet, Stockholm laat echt een waw-effect bij mijzelf achter. Scandinavië in zijn geheel stond al een lange tijd op mijn verlanglijstje, en nu dat ik dit gezien heb wil ik meer, veel meer! In deze travel diaries (2 delen) zal ik jullie rondleiden en mijn expressie van de stad laten zien. Adresjes heb ik niet, maar een algeheel beeld des te meer, ik raad iedereen aan er heen te gaan, maar opgepast: een goed gevulde portemonnee is noodzakelijk, Stockholm is namelijk de duurste stad dat ik ooit bezocht. Afgezien van dat staat het zeker in mijn top 3 van favoriete (al geziene) steden (naast Parijs, mijn all time favourite, en Barcelona).

Dag 1 (19 september 2011)

We kwamen pas in de namiddag aan, dus een vlugge verkenning van de stad was het enige wat we op deze (druilerige) dag nog konden doen. Nadat we het youth hostel hadden gevonden en goedgekeurd: prijs kwaliteit mochten we al bij al niet klagen (kapotte douche, niet zo nauwgezette schoonmaak en op instorten na IKEA bedden niet meegerekend), vertrokken we.



Dag 2 (20 september 2011)

Toeristen op en top, met reisgids (100% Stockholm) en kaart in de hand zoveel mogelijk verkennen. Stockholm is gelukkig niet zo groot, dus alles is op wandelafstand van elkaar, zo zie je ook de minder bekende plekjes, wat ik net leuk vind.

de ober kwam zijn liefde betuigen
Stockholm is ook een shoppingwalhalla, veel leuke winkels die ze bij ons niet hebben

wisseling van de wacht, vooral heel komisch om eens te zien (we werden al scheef bekeken door ons gegiechel)

Katarina Kirke

handige tuinmannen die konijnen (op een kerkhof)


To be continued...

1 opmerking:

  1. Stockholm is ook één van mijn favoriete steden ever. En iedereen ziet er daar zo goed uit! Precies allemaal modellen ;-) Maar inderdaad; wel duur!

    BeantwoordenVerwijderen