6 augustus 2012

Lovely links - summer edition

Tot en met 14 augustus ben ik druk aan het werken aan de receptie van een multinational, telefoons opnemen, bezoekers verwelkomen, pakjes aannemen, DHL's invoeren, enzovoort. Niet te onderschatten werk, 's avonds ben ik altijd doodop en heb ik amper zin om nog iets te doen. Maar vandaag had ik 'de vroege' dus heb ik even tijd gemaakt om een post te schrijven. Ik ben tussen mijn favorieten gaan neuzen om de leukste links aan jullie door te geven! Een opleiding haken, mooie webshops, een wedstrijd, een template,...


De Amerikaanse Dana Beach heeft ten eerste een heel leuke blog waar ze haar gewone leven, recepten en andere creatieve bezigheden met haar lezers deelt. Maar het leukste aan haar blog vind ik de gratis (!!) tutorial over haken: 'Crochet school'. In 23 lessen leer je vanaf nul alles wat je moet weten over de kunst van het haken. Ik ben zelf van plan om na mijn herexamen met de lessen te beginnen, waarschijnlijk zullen er dus nog updates hierover verschijnen vanaf september. Als haken niets voor jou is, kan je ook bij haar andere tutorials eens een kijkje nemen, voor ieder wat wils!


The Plaid Barn is een webshop waarop iedere dag een verkoop wordt gehouden van benodigdheden om iets creatief ineen te knutselen: washi tape, stationary, stickers, stempels,... Dat allemaal aan zeer goedkope prijzen (de korting t.o.v. de oorspronkelijke prijs staat er altijd bij vermeld), maar je moet er wel snel bij zijn want ze verkopen slechts een beperkte oplage. Sinds enkele weken verzenden ze ook naar België, ik heb er maanden op gewacht en nu eindelijk is het zover! Om te vieren dat ze wereldwijd verzenden hebben ze een giveaway georganiseerd waarmee je een Fuji Instax 7 camera kan winnen, duim allemaal mee voor mij!


Een webshop, altijd gevaarlijk voor mij. Achter je computer lijkt alles mooi en in enkele muisklikken iets bestellen en betalen vind ik ook gemakkelijker dan fysiek geld uit te geven. The Vamoose is zo'n webshop waarop ik bijna alles mooi vind, hierboven heb ik een collage gemaakt van mijn favoriete items, maar ga ook zeker zelf eens een kijkje nemen!


Het is misschien al lang duidelijk, maar voor diegene die het nog niet weten: ik doe mee aan een fotowedstrijd van De Standaard en moet zoveel mogelijk stemmen verzamelen. Jij kan mij ook helpen door naar deze site te gaan, op 'Galerij' te klikken, dan 'Meeste stemmen' aanduiden en mijn foto (KatrienDeW) te liken. Ook bij deze wedstrijd kan ik een analoge camera winnen.


Al laatste nog een leuke enveloppe template van Goodnight Little Spoon. Mijn beste vriendin gaat vanaf september een semester op Erasmus naar Spanje en ik heb haar beloofd om op de ouderwetse manier veel brieven te schrijven. Uiteraard ga ik leuk briefpapier en enveloppen gebruiken om mijn brieven te versturen, dit exemplaar zal je dus zeker in je brievenbus vinden Astrid! ;)

4 opmerkingen:

  1. ik kijk er al naar uit om zo'n brieven in mijn brievenbus te vinden!! :D hou mij maar van ALLES op de hoogte!
    liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die webshop had je nooit mogen delen Katrien! die juwelen zijn allemaal zoooooo mooi :) Veel succes met de fotowedstrijd en de giveaway! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, The Vamoose is superleuk! En echt wel helemaal jouw stijl ook :) Die kinderfoto is trouwens suuuuperschattig. Koddig Katrientje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The Plaid Barn! Geweldige ontdekking, merci daarvoor Katrien!

    BeantwoordenVerwijderen