31 oktober 2012

Eviva España

Binnen twee weken vertrek ik naar Valladolid, een stadje in Spanje op zo'n 200 kilometer van Madrid. De voornaamste reden dat ik naar daar trek is natuurlijk om Astrid, die daar op Erasmus is, te bezoeken. We hebben elkaar al meer dan 2 maanden niet meer gezien, dus dat wordt sowieso een blij weerzien. Onze planning is al grotendeels gemaakt: 2 dagen Madrid bezoeken, veel tapas eten, Valladolid overdag, maar ook 's avonds leren kennen en natuurlijk maken we ook wat tijd om te gaan winkelen -hoe kan het ook anders. Aangezien vele mooie winkels van Spaanse origine zijn en bijgevolg de prijzen daar ook wat goedkoper zijn, ben ik al een tijdje aan het sparen om daar eens flink mijn portefeuille open te trekken. Maar winkelen lukt natuurlijk altijd beter met een lijstje, daarom ben ik op enkele Spaanse webshops al eens gaan zoeken naar leuke dingen, dit is het resultaat:

Het is een mix van verschillende stijlen, kleuren en snits geworden, maar zo ben ik nu eenmaal, een manusje van alles, ik varieer graag. ;)
- Het kleedje van ZARA heeft een zalig retro printje en is €10 goedkoper in Spanje (hier €39,95, daar slechts €29,95), deze wil ik dus zeker meebrengen.
- De handtas van Misako moet en zal ik op de kop tikken, welke kleur, dat is dan weer een andere vraag. Ik twijfel vooral tussen geel en groen, omdat ik die kleuren nog niet in mijn collectie heb zitten.
- Met het koudere weer voor de deur heb ik nood aan warme en tegelijk ook leuke truien, staat dus hoog op mijn verlanglijstje.
- Een mooi zwart bloesjes is ook welkom in mijn garderobe, dit exemplaar van Mango vind ik wel leuk.
- Een sjaal meer of minder kan nooit geen kwaad.
- Ik ben al sinds mijn eerste jaar op unief op zoek naar een mooie schooltas, dit exemplaar van Misako komt in de buurt, spijtig dat het geen echt leder is.
- Ook naar leuke enkellaarsjes ben ik al een tijdje op zoek, deze van Amichi vind ik mooi, ga ik dus zeker eens passen als ik ze in de winkel tegenkom.

Ik heb mij bij Astrid al eens ingelicht over leuke Spaanse, onbekendere merken. Ze gaf mij de site van Nice Things door. Dit is écht he-le-maal mijn stijl. De prijzen liggen iets hoger dan mijn lijstje van hierboven, met vooral kleding van ketens, maar zoals ik al zei: ik ben al een tijdje aan het sparen, ik kan mij dus iets meer veroorloven dan anders. Het kleedje links bovenaan en de ombre trui zijn mijn favorieten.


Last but certainly not least deze prachtige jurk van Mango. Ik had de campagnefoto's van de feestcollectie al op verschillende blogs zien passeren en ik was op slag verliefd op deze maxidress. Misschien een klein beetje over the top, de feestdagen zijn in onze familie altijd redelijk basic. Maar de jurk kost in Spanje zo'n €30 minder dan hier, ik ben er dus zeker van dat ik zeer hard zal twijfelen wanneer ik deze tegenkom, we zullen zien wat het wordt...

5 opmerkingen:

  1. Die tassen bovenaan zijn echt wauw! Mijn liefje trekt binnen twee weken naar Lissabon, en ook daar zouden deze merken verkrijgbaar moeten zijn. Ik ga hem precies toch eens langs de winkelstraat sturen, hihi ^^

    Veel succes met je koopjestocht! :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh Katrien,die zwart jurk is prachtig!!! ik zou niet twijfelen!
    En ik wens je nu al heel veel plezier bij Astridje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah die Nice Things kleren zijn leeeeeuuk! Evenals de manier van fotografie en model, stukken beter dan de plastic paspoppen op de hm website bijvoorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk allemaal! Vooral het jurkje van Mango: wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da 'boekentaske' van MISAKO is in het echt wel zeer klein.. daar krijg je geen A4 in.. maar tis wel mooi inderdaad! ;) Kijk er al naar uit om samen met jou te gaan shoppen! :D xx

    BeantwoordenVerwijderen