27 september 2013

Paris is always a good idea - PART 2

Ik kan het zelf moeilijk geloven en kijk er met heimwee op terug, maar de vakantie zit er al weer op. Hoewel ik in juli dacht dat dit zéker niet de leukste vakantie ooit ging worden, moet ik mijn mening nu compleet herzien. Want dit was zonder twijfel een van mijn leukste zomermaanden aller tijden. Ik had dan wel een herexamen (waar ik uiteindelijk glansrijk op geslaagd ben, hoera!) en heb een maand moeten werken, de reizen en uitstappen die ik maakte hebben dat ruimschoots gecompenseerd. Op dit moment is het weer 'bittere ernst': groepswerken, onderwerpen voor (bachelor)papers zoeken, inschrijven voor werkcolleges, de unief laat mij niet gerust. Maar tussen al dat geregel, maak ik graag tijd om nog eens terug te komen op mij vakantie, in dit geval mijn citytrip naar Parijs. Het eerste deel dat ik een tijdje terug al postte, vinden jullie trouwens hier.





schilders op Place du Tertre

Op dag twee trokken we naar Montmartre, toeristisch op en top, maar niet over te slaan wanneer je Parijs bezoekt. De Sacré-Coeur blijft iets wonderbaarlijk schoons om te zien, en dan neem je er de honderden toeristen graag bij. Na een lekkere lunch op een typisch terrasje, inclusief ronde tafeltjes en rieten stoelen, trokken we verder de stad in. De warmte was draaglijker dan dag 1 en we hadden nog veel te bezoeken, waaronder &Other Stories, dat we helaas niet gevonden hebben in rue Saint-Honoré, bummer! Dan maar richting Ladurée, dat we gelukkig wél snel gevonden hebben, mijn enthousiasme kon niet op (zie filmpje)! De macarons mogen dan wel extreem duur zijn, ik heb nog nooit zo'n lekkere exemplaren geproefd. Genieten van de eerste tot de laatste hap!




Pont des Arts

Het is niet evident om in zo'n grote stad een leuk adresje te vinden om iets lekkers te eten. Versta mij niet verkeerd, restaurants genoeg in Parijs, maar soms moet je gewoon wat verder kijken dan je neus lang is. De restaurants in de grote straten en de drukke wijken spelen in op de vermoeidheid en het 'geen zin hebben om nog verder naar iets te zoeken' van de toeristen. Wij daarentegen zijn wél de kleinere straatjes in getrokken en hebben een top adresje gevonden: Hereux Comme Alexandre (Rue de la Parcheminerie 24), gourmet/fondue à volonté. De eigenaar genaamd Alexandre, hoe kan het ook anders, is super sympathiek, de inrichting is origineel en het eten is lekker en vers. Zeker de zoektocht waard dus!






Parijs, ge zijt toch zo schoon! Tot snel voor het laatste deel.

2 opmerkingen:

  1. Ik eet niet graag macarons. Oeps. En weerals zo'n schoon foto's hé! Ik wil almweer terug, ook al bén ik net terug, hihi. Het filmpje is trouwens ook super leuk, haha. De shot die astrid gemaakt heeft van het reuzerad helemaal aan het begin vond ik echt zooooo typisch Parijs!! xo

    BeantwoordenVerwijderen