29 januari 2013

Eviva España (número 2)

Mijn reisje naar Spanje om Astrid, die daar op Erasmus is, te gaan bezoeken is ondertussen al zo'n twee en een halve maand geleden. De volgende citytrip die ik maak, naar Praag, is al binnen minder dan een week. Het werd dus hoogtijd dat ik mijn tweede post over Spanje online zette. Voor wie mijn reis naar Valladolid en Madrid graag in zijn geheel nog eens leest, hier vind je deel 1.
Dag 3 en 4 van ons verblijf gingen we naar Madrid, Astrid was er zelf ook nog niet geraakt, dus het was voor ons gedrieën de eerste keer dat we deze wereldstad gingen bezoeken. We verbleven in het jeugdhotel U hostels, een aanrader! Pas gerenoveerd dus alles is er splinternieuw, vriendelijk personeel en zalige bedden (wat ik héél belangrijk vind als je een hele dag hebt rondgelopen). Aangezien we maar twee dagen in Madrid verbleven moesten we keuzes maken tussen wat we wel en niet gingen bezoeken. Het zijn dus vooral de héél toeristische dingen die we gezien hebben: Plaza Mayor, Parque del Retiro: het grootste stadspark van Madrid waar het zeker in de zomer leuk vertoeven moet zijn, Plaza de España, het museum voor moderne kunst Reina Sofia, het Koninklijk Paleis,... Ik moet toegeven dat de stad in zijn geheel bij mij niet zo'n "waw"-gevoel heeft achtergelaten, ik vind Barcelona bijvoorbeeld mooier en gezelliger, toch hebben we ons kostelijk geamuseerd.
De uren zijn voorbij gevlogen en na 5 dagen Spanje moesten we alweer afscheid nemen van Astrid. Geloof mij, dat was geen leuk moment. Maar morgen komst ze eindelijk, na 5 maanden, terug van haar Erasmus-avontuur en woont mijn beste vriendin gewoon terug dicht bij mij in Ternat én Gent, we gaan dus een leuk semester tegemoet, maar zoals ik dus al zei: eerst staat de volgende citytrip naar Praag op het programma!


4 opmerkingen:

  1. Oké, ik zal onthouden dat Madrid toch niet zo gezellig is als Barcelona. Merci voor de tip ;) Wanneer vertrek je naar Praag? Hebben we nog tijd om eens af te spreken? Indien niet: amuseer u Katrientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond Madrid toch nog net iets leuker dan Barcelona. Ik ben er ondertussen al 3 keer geweest en ben madly in love met de stad! Reina Sofia is zo mooi om te bezoeken. Toen ik er de eerste keer was (7 jaar geleden) was het niet zo makkelijk om een foto te nemen van de Guernica - we zijn toen net niet uit het museum gezet. Hoewel ze met al die smarthphones daar tegenwoordig wel minder vat op zullen hebben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhhhh wat een fijn rokje heeft dat meisje op de enalaatste foto <3

    ik vond Madrid inderdaad ook een beetje kil, maar je foto's stralen wel een boel gezelligheid uit hoor :)
    (enne, mijn oude blog staat nog vol Praag-tips, mocht je op zoek zijn! heimarlou@blogspot dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's! Ik vind zelf Barcelona ook veeeel leuker dan Madrid, daar leeft het meer ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen