28 februari 2013

DEEL 2: Prague Cityguide

Op dag 2 van onze reis stonden dé trekpleisters van Praag op ons programma: de Praagse burcht en de Karelsbrug. Na een stevig ontbijt in ons hotel begaven we ons naar buiten, en weeral hadden we bijzonder veel geluk met het weer: een staalblauwe hemel. De Burcht ligt op een hoogte, we konden dus beginnen aan een tocht naar boven. Eenmaal aan de burcht aangekomen konden we genieten van een mooi uitzicht over de stad. We bezochten het gouden straatje, met het geboortehuis van Kafka en om 12 uur stipt gingen we kijken naar de wisseling van de wacht.

De St.-Vitus Kathedraal

Het gouden straatje

In de namiddag bezochten we de Karelsbrug, hét bekendste plaatje van Praag, de eerste vaste brug over de Moldau. Typische plek om te flaneren en heel toeristische foto's te nemen.

Op onze laatste dag bezochten we de Nieuwe stad, de laatste wijk die in ons 100% boekje, onze persoonlijke gids tijdens het verblijf, beschreven stond. We hadden nog niet gewinkeld tijdens ons verblijf, dus hadden we onze zinnen gezet op een laatste shopdag. Dat viel jammer genoeg een beetje tegen, Praag is nu niet echt een hippe shopstad, maar toch amuseerden we ons de laatste dag ook nog kostelijk. Ik vind Praag absoluut een mooie stad en zou iedereen die er nog niet geweest is aanraden om er een citytrip naar te boeken.

Jammer, het is al onze laatste dag in Praag...

100%, onze partner in crime!

1. Oh, ziet er inderdaad heel leuk uit! Blij je blog te ontdekken!

Judy
    jarofheartblog.blogspot.be

2. Leuk! Ik herken heel veel omdat ik van de zomer ook in Praag ben geweest, en ik had ook het 100% boekje. De foto's zijn heel leuk :) liefs

3. Super mooie foto's Katrien! Toen wij naar Praag gingen hadden we ons niet echt voorbereid, en zijn we in het wilde weg beginnen wandelen, haha. Je hebt wel gelijk, een shopstad is het niet echt :) Maar dan heb je natuurlijk wel nog centjes over voor een tweede reisje ;) x