6 mei 2013

De grote verjaardagszoektocht


29 april, twee dagen voor mijn eigen verjaardag, werd ook Astrid, 21. Omdat we het beide heel druk hebben met taken, papers, groepswerken,... hebben we de laatste tijd niet meer zoveel uitstapjes gedaan. Daarom kwam ik op het idee samen nog eens een namiddagje Gent te (her)ontdekken. Ik had een hele zoektocht ineen gestoken, waarbij ze punten kon verdienen, om later op de dag de "hoofdprijs" te winnen. Iedere locatie beschreef ik aan de hand van 3 tips, hoe sneller ze kon raden waar we naartoe gingen hoe meer punten ze kreeg. Onze dag begon in de Veldstraat, waar ze haar eerste tip ontving.

De eerste stop was broodjeszaak 'Verloren Kost', volgens velen verkopen ze daar de beste broodjes uit Gent. En wij kunnen beamen dat ze lekker waren! Daarna trokken we naar IKEA. Al maanden zeiden we dat we onze waardebon (vorig jaar beiden gekregen voor onze verjaardag) eens moesten gaan opdoen. En dat is dus bij deze, een jaar na datum, gebeurd.


Daarna trokken we weer de stad in om bij onze derde stop terecht te komen: koffiehuis OR. Waar Astrid uiteindelijk ook haar eerste cadeautje in ontvangst nam: zelfgemaakte Instagram magneetjes voor op haar koelkast (geen foto, sorry!). Nadien raadde Astrid, met enige moeite, wat de vierde stop was: kledingzaak Paleis. We pasten beide iets, maar kochten uiteindelijk niets, heel typisch voor ons. ;-)


Vervolgens gingen we even naar Astrid haar kot om te aperitieven en 'ons mooi te maken', de laatste stop kon wel eens 'chique' zijn. Zo gezegd, zo gedaan. We gingen dineren in restaurant Het Pand. Als decadente afsluiter van de avond, je wordt nu eenmaal maar een keer 21. We aten Caeser Salad als voorgerecht en nadien kabeljauw met karnemelkpuree. Heel lekker! Astrid's missie was, hoe kan het ook anders, geslaagd: ze had meer dan 1000 punten behaald. En dus kreeg ze haar cadeau, een paar oorbellen dat ze al lang wou (weeral geen foto, mijn excuses!).


We sloten onze dag af met cocktails in Limonade. Ik denk, of weet eigenlijk bijna zeker, dat Astrid haar geamuseerd heeft. En ook ik heb een heel leuke dag beleefd met mijn beste vriendin in het bruisende Gent. Zelf verjaren is leuk, maar meegenieten van anderen hun verjaardag is zo niet nog leuker!


5 opmerkingen:

  1. Het zal nog niet zijn dat ik mij geamuseerd heb! :D Het was een onvergetelijke dag! Dankje voor alle moeite! Ik kan mij geen betere vriendin voorstellen! ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo leuk, wat een origineel idee! Mm ik mis Gent door u post :D
    xo Charlotte - Aliceroxy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Seg amai! Zo'n fijne dag ^^ En zo origineel! Ik ben al tijden niet meer in Gent geweest, maar met de zomer voor de deur zijn we volop uitstapjes aan het plannen ^^ Ik schrijf de adresjes uit deze post onmiddelijk op voor als we een dagje Gent zouden plannen!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zeg! :D En wat een mooie foto's ook

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's, dat ziet er echt een toffe dag uit ^^

    Inge
    www.fashionenvie.be

    BeantwoordenVerwijderen